Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Novodobá historie kina Aero
Šilarová, Hana ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Tato práce se zabývá novodobou historií kina Aero od roku 1998, kdy byl jeho provoz převzat občanským sdružením Pro-Aero, Společností pro obnovu a rozvoj Aera. První část detailně popisuje růst artového kina, jeho dramaturgickou koncepci založenou na přehlídkách a neotřelých akcích. Práce také sleduje postupný růst regionální sítě - expanzi provozovatelů do dalších kin (Bio Centrál v Hradci Králové, Světozor a Bio Oko v Praze), stejně jako do oblasti distribuce filmů skrz společnost Aerofilms. Druhá část analyzuje způsoby propagace kina Aero a jeho sesterských společností pomocí marketingových nástrojů 4P, vývoj cen vstupného a návštěvnosti. Klíčová slova: film, filmová distribuce, filmová historie, Aero, Světozor, Bio Oko, alternativní kino, klubové kino, marketingový mix, 4P
Alternativní programy artového kina jako nástroj ke zvýšení jeho atraktivity
Stránská, Alžběta ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Práce se zabývá strategií a aktivitami artových kin a to zejména pražských kin Aero, Světozor, Oko a s nimi spjaté filmové distribuční společnosti Aerofilms. Tyto subjekty totiž nejvýrazněji určují trendy na české kinematografické scéně a tato práce se zaměří na jejich konkrétní příklady. Teoretická část popíše způsoby, jakými se artová kina vymezují vůči své konkurenci a zároveň zvyšují svou prestiž i diváckou návštěvnost. Tyto způsoby zahrnují především tvorbu atraktivního programu a snahu o vytvoření identifikace diváka s kinem, jeho "loajalitu". Artové kino, resp. distribuční společnost nabízí k filmovému zážitku přidanou hodnotu, případně tento zážitek posouvá zcela za hranice tradičního pojetí kina. Praktická část se bude soustředit na vybrané příklady alternativních programů. Popíše okolnosti jejich vzniku, původní záměry, cíle a jak prakticky probíhá jejich organizace a fungování. Dále má za úkol nastínit vize do budoucnosti a zhodnotit význam a diváckou úspěšnost projektů.
Dramaturgie a financování artového kina Světozor
Tůmová, Barbora ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce sleduje fenomén artových kin se zaměřením na oblasti dramaturgie a financování. Jejím cílem je obecně představit historické i současné vnímání artového filmu, vznik instituce artového kina a různé možnosti jejich financování prostřednictvím veřejných či soukromých podpor. Praktická část předloží detailnější vhled do dramaturgie a financování pražského artového kina Světozor. Ve svém výsledku text potvrzuje, že přitažlivost artových kin nespočívá jen ve specifické programové nabídce artových filmů a že zaměření se na prezentaci alternativní kultury sebou nutně nenese finanční závislost na veřejných zdrojích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.